2013. január 26., szombat

Süssünk valami finomat! Banános Csúnyácska

Nem vagyok egy konyhatündér, de néha elkap az ihlet, hogy süssek valami finom sütit.
Pár hónapja találtam egy receptet az egyik magazinban, amit kicsit átalakítottam, és azóta ez a kedvenc itthon.
Ő a "csúnya de finom" megtestesítője, viszont nem okoz nagy lelkiismeret furdalást, merthogy igazán kímélő egy süti.


Banános Csúnyácska

Hozzávalók:

  • 3-4 érett banán
  • kb 2-3 evőkanál olíva olaj
  • kb 100g zabpehely
  • kb 30g kókuszreszelék
  • kb 30g zabliszt
  • kb 2-3 kiskanál Xilit (nyírfacukor)
  • kb 1 kiskanál sütőpor
  • kevés fahéj (kb fél kiskanálnyi)
  • csipetnyi só
  • egy kicsi csoki, lereszelve

Azért írok kb mennyiségeket, mert én is érzésre szoktam összekeverni a tésztát. A lényeg, hogy kicsit szottyosnak kell lennie, és ez függ attól is, hogy mennyire érett banánokat választasz.

 A szottyos tészta

1. Melegítsd elő a sütőt 180°C-ra!
2. Villával nyomkodd össze a banánokat pépessé egy mélyebb tálban, és keverd hozzá az olíva olajat!
3. Sorjában add hozzá a többi hozzávalót is. A csokireszeléket hozzá teheted most is, de a plecsnik tetejére is szórhatod.
4. Evőkanállal rakj kis plecsniket egy szilikonos sütőlapra!
(Lehet használni sütőpapírt is, ha nincs szilikonos alkalmatosság, de arról nehezebb lesz leszedni majd a sütiket.)
5. Süsd kb 10-13 percig!


Ne tévesszen meg az állaga, mert a tészta megsülve sem lesz keksz-szerűen ropogós, hanem puha marad.
(Arról nincsenek információim, hogy esetleg pár nap alatt megkeményedik-e, merthogy mindig elfogy, úgy fél napon belül.)
Jó nassolást!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése