Velence
Ideális távolság a fővárostól,
gyönyörű környezet. Jó esetben szép gyerekkori emlékek.
Kár, hogy a falut teljesen tönkretette
egy félig önkormányzati beruházás, melyet soha sem fejeztek be,
és a félig-kész épületek lelombozóan visszariasztóak a
tóparton, az egykori strand helyén. Így Velence gyakorlatilag
szabad-strand nélkül, jobb napokat látott, kissé provinciális
üzletekkel, és komolyabb szolgáltatások nélkül várja a
látogatókat. Illetve egy dolog azért mégis van, mely idevonzhatja
az utazni vágyókat:
Közvetlenül a tóparton egy négy
csillagos wellness szálloda áll, melynek építése annak idején
eléggé felkavarta az indulatokat, de jelen pillanatban ez Velence
egyetlen komolyabb vonzereje.
Kényeztető pihenésre vágyva (a
családi nyaralóból) mi is ellátogattunk a Velence Resort&Spa
fürdőjébe. Hiszen ezt napijegy vásárlásával bárki megteheti.
Mivel az utóbbi hónapok feszített
munkatempója nyomokat hagyott rajtunk, ezért egy-egy Abhyanga
masszázsra is befizettünk. A tájékoztató füzeten feltüntetett
„Szép Kis India” logó ígéretesnek hangzott, mert egyik előző
munkahelyemről futólag ismerem az indiai bolt tulajdonosát,
Santos-t, és tudom, hogy az Ayurveda mestere. A recepción kiderült,
hogy a masszázst egy helybéli hölgy fogja végezni, aki Santos-tól
tanult, így kíváncsian vártam, hogy a Tanítvány hogyan
alkalmazza a Mester nagyra becsült tudományát.
A masszázs...
...valóban nagyon pihentető és
ellazító élmény volt.
A fejmasszázs, mely jelentős szerepet
kapott a 70 perces kezelésen belül, váratlanul jól esett, és
boldog voltam, hogy egyben a hajamat is ápoltuk. A fejbőrön
használt mentolos olaj finoman felpezsdített, az alkalmazott
mozdulatok viszont hihetetlenül ellazítottak, ez a kettős hatás
pedig nagyon is harmonikussá varázsolt a rám szabott idő
elteltével.
Tímea, a masszőr elmesélte, hogy a
térd, a könyök és a boka különösen fontos stressz-oldó
pontoknak számítanak az Ayurvédán belül, így hősiesen tűrtem
az említett pontok kissé csiklandós masszírozását.
Sajnos arra is fény derült, hogy az
Ayurvédában alkalmazott dósák szerinti alaptípusomat csak a
Mester tudná megállapítani, így nyilvánvalóvá vált az is,
hogy a masszázs során használt, egyébként nagyon finom,
barackmag olaj nem személyre szabott választás volt. Ez a tény
kissé ugyan lelombozott, de mivel a kezelés valóban elérte
célját, és maga a megtestesült kiegyensúlyozottság lettem a
végére, gyorsan túl tettem magam ezen.
Apró(?) hiányosságok
A masszázs-szoba fehér falainak és a
piszkos-szürke járólapjának egyhangúságát csupán egy lila
kendővel letakart égősorral próbálták feldobni és kissé
keletiessé varázsolni. Enteriőr-dizájn elemként egy (a kendő
színével harmonizáló) lila szék és egy nagyobb zöld növény
került még a szobába.
Mivel Tímea, a masszőr nagyon magas,
vékony leányzó, a masszázságy magasra volt felállítva, ami
rendben is van, hiszen fontos, hogy a Kezelőnek kényelmes legyen
végeznie a feladatát, azonban az sem a masszőrnek, sem a
vezetőségnek nem jutott eszébe, hogy olyan esetekre, mikor a
masszőr magas, a vendég viszont alacsony (esetemben), bekészítsenek
egy kis sámlit vagy egy kis dobogót, hogy némileg megkönnyítsék
a vendégnek a relaxációs testhelyzetbe való helyezkedését (hogy
feljusson az ágyra, karizom erősítő gyakorlatok bevetése
nélkül). Vagy ami még inkább fontosabb, hogy mikor a kezelés
végeztével a vendég immáron olajos lábbal, a masszázstól kissé
álmatagon próbál lekecmeregni az ágyról, akkor ne essen hanyatt
(esetemben majdnem megtörtént), hanem a kis sámlira lépve
biztonságos legyen a lejutás a magaslatról.
A kezelés közben, mikor kértem
(volna) egy törölközőt, hogy azzal takarjuk be kissé fázós
habtestemet, kiderült, hogy sajnos erre nincs lehetőség, mert nem
érkezett meg időben a patyolat, így sem tiszta törölköző, sem
tiszta lepedő nem áll rendelkezésre.
A tisztaságot pedig a masszázs-szobán
belül is komolyabban kellene venni, hiszen egy vendég sem szereti
masszázs közben szemrevételezni előző vendégek hajszálait.
Nos ezek a hibák/hiányosságok sajnos
szerintem nem méltóak egy 4csillagos szálloda wellness
részlegéhez.
A Szaunapark
A masszázs után, a hibákon
felülkerekedve, kiélveztük a szauna-sziget minden jótékony
hatását. És belevetettük magunkat a mindennél jobban kikapcsoló
isteni „kör-edzésbe”.
Infra-kabin; hűvös-zuhany; gőz-kabin;
hűvös-zuhany; pihenés a teraszon a kilátásban gyönyörködve,
infra-kabin, hűvös-zuhany, séta a Kneipp-medencében; bio-szauna;
hideg merülőmedence; pihenés.
Régen nem bírtam a szaunázást, de
amióta megtanították, hogyan kell helyesen, azóta imádom. Bár a
finn szauna most sem a kedvencem, így ha van más, akkor el is
kerülöm. Hál' istennek itt volt sok más.
Bár csodálkozva vettük tudomásul,
hogy hozzáértő személyzet nem segítette a Vendégek eligazodását
a szaunák és a szaunázás világában. Így, jó magyar módra,
mindenki fejetlenül rohangált egyik meleg helységből ki, a
másikba be, majd az igazán „kemények” még a jeges vizű
merülő-medencébe is fejest ugrottak.... Saját tapasztalat alapján
hiszem, hogy nekünk itt, Európa közepén még elkél a segítség,
hogy megtanuljuk élvezni a szaunázást, és kialakuljon a most még
nagyon gyerekcipőben járó szaunázási kultúránk.
A hely és annak szelleme
A szálloda remek adottságokkal
rendelkezik, és alapvetően széleskörű szolgáltatásokat kínál
a Vendégeinek. Saját strandja van a tó-parton, rengeteg medencével
és különböző élmény-elemekkel varázsolja el a fürdőzés
szerelmeseit, sokféle masszázs és szépségápolási kezelés is
elérhető, a programokra sem lehet panasz. De... mégis ott bujkál
egy de...
Az arculat egységesítésén lenne mit
javítani, például az egyenruha bevezetése lehetne az első lépés.
A Vendég szempontjából én fontosnak tartom, hogy ki tudja szúrni több tíz méteres távolságból is, hogy ha kérdése
lenne, akkor kihez fordulhat. De ez csak a praktikum, márpedig a 4
csillagnál a praktikumon túlmutató „egyszerűen jól mutat”
szempontnak is meg kellene felelni.
Második lépés lehetne, hogy az
egymáshoz egyáltalán nem illő színekkel és formákkal operáló
sör, ásványvíz és jégkrém cégek (melyek láthatóan
intenzíven támogatják a szállodát) szponzor-megjelenéseit
összehangolják. Szerintem egy, maximum kettő ilyen szponzoráció
zsúfolható be a Spa és Wellness részleg területére, még
ízlésesen. Például a jégkrémes cég által támogatott
piros-narancs-fehér színben pompázó "plázs" nekem még
kifejezetten tetszik is, de ehhez a pár méterrel távolabb
elhelyezett zöld-barna-piros sörös cég által felállított
bisztró-részleg már ízléstelenül sok.
A személyzet alapvetően kedves (itt
kiemelném a Chef's Bistro udvarias és figyelmes pincéreit), de a
kommunikáció stílusán azért itt-ott lenne mit javítani.
Amikor például ki akartunk ugrani a
nyaralóban felejtett fényképezőgépért, a Spa recepciósa
közölte, hogy a Napijegyünk (gyakorlatilag egy karóra-szerű
csipes beléptető) csak egyszeri belépésre jogosít, így nem
mehetünk ki a parkolóba sem, akkor azért az arculcsapásként ért.
Nem szeretem az értelmetlen szabályokat, márpedig ez az. Tekintve,
hogy ha nagyon akartuk volna azt a fényképezőgépet, akkor a
szálloda épületén át, játszva hazamehettünk, majd 20 perccel
később minden feltűnés nélkül vissza is jöhettünk volna,
senkinek nem szúrt volna szemet. Másrészt ez esetleg egy indokolt
szabály egy semmi-különös strand esetében, de hogy egy 4
csillagos szálloda wellness részlege ilyen „biztonsági
intézkedéseket” tegyen, az egy kicsit erős. Harmadrészt ezt
akkor kellett volna közölniük, mikor délelőtt, a
megérkezésünkkor a két napijegyért és a két masszázsért
közel 40ezer forintot fizettünk ki. Negyedrészt pedig a stílus is
fontos, márpedig a Hölgy a recepción a tényt úgy közölte, hogy
először azt hittem, hogy ugrat minket.
De mivel bánatunkat koktélba fojtottuk a
szálloda bárjában, és ekkor született meg a blog-írás
gondolata is, így tulajdonképpen hálával tartozunk. :-)
Összefoglalva tehát remekül
pihentünk aznap, és szívből ajánlom a Velence Resort&Spa
szállodát és Wellness részlegét mindazoknak, akik a Velencei-tó
környékén nyaralnak, és már körbebringázták a tavat, ettek
lángost és hekket valamelyik büfében, és tanácstalanul néznek
Társukra a következő programot latolgatva. Vagy hasonló
helyzetben egy kis kényeztetésre (de nem luxusra) vágynak. De ha
valaki első wellness-szállodás élményére készül, kérem, ne
itt kezdje!
A velencei wellness szomorú példája
annak, hogy egy gyönyörű helyen felépített, kiváló
szolgáltatásokkal és adottságokkal rendelkező 4 csillagos
wellness szállodát, miért érezhetünk a gyakorlatban egy
csillaggal kevesebbnek.
Napi belépő (felnőtt,
hétfő-csütörtök): 3.100.-Ft
Napi szaunapark belépő (napijegy
mellé váltva): 1.400.- Ft
Abhyanga masszázs 70 perc: 14.900.- Ft
Edéd (italokkal) 2 főre a Chef's Bistro-ban:
kb 5.000.-Ft-tól
(képek forrása: a szálloda honlapja és a google)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése