2012. július 25., szerda

Velence Resort & Spa és az Abhyanga masszázs


Velence
Ideális távolság a fővárostól, gyönyörű környezet. Jó esetben szép gyerekkori emlékek.
Kár, hogy a falut teljesen tönkretette egy félig önkormányzati beruházás, melyet soha sem fejeztek be, és a félig-kész épületek lelombozóan visszariasztóak a tóparton, az egykori strand helyén. Így Velence gyakorlatilag szabad-strand nélkül, jobb napokat látott, kissé provinciális üzletekkel, és komolyabb szolgáltatások nélkül várja a látogatókat. Illetve egy dolog azért mégis van, mely idevonzhatja az utazni vágyókat:
Közvetlenül a tóparton egy négy csillagos wellness szálloda áll, melynek építése annak idején eléggé felkavarta az indulatokat, de jelen pillanatban ez Velence egyetlen komolyabb vonzereje.


Kényeztető pihenésre vágyva (a családi nyaralóból) mi is ellátogattunk a Velence Resort&Spa fürdőjébe. Hiszen ezt napijegy vásárlásával bárki megteheti.
Mivel az utóbbi hónapok feszített munkatempója nyomokat hagyott rajtunk, ezért egy-egy Abhyanga masszázsra is befizettünk. A tájékoztató füzeten feltüntetett „Szép Kis India” logó ígéretesnek hangzott, mert egyik előző munkahelyemről futólag ismerem az indiai bolt tulajdonosát, Santos-t, és tudom, hogy az Ayurveda mestere. A recepción kiderült, hogy a masszázst egy helybéli hölgy fogja végezni, aki Santos-tól tanult, így kíváncsian vártam, hogy a Tanítvány hogyan alkalmazza a Mester nagyra becsült tudományát.


A masszázs...
...valóban nagyon pihentető és ellazító élmény volt.
A fejmasszázs, mely jelentős szerepet kapott a 70 perces kezelésen belül, váratlanul jól esett, és boldog voltam, hogy egyben a hajamat is ápoltuk. A fejbőrön használt mentolos olaj finoman felpezsdített, az alkalmazott mozdulatok viszont hihetetlenül ellazítottak, ez a kettős hatás pedig nagyon is harmonikussá varázsolt a rám szabott idő elteltével.
Tímea, a masszőr elmesélte, hogy a térd, a könyök és a boka különösen fontos stressz-oldó pontoknak számítanak az Ayurvédán belül, így hősiesen tűrtem az említett pontok kissé csiklandós masszírozását.
Sajnos arra is fény derült, hogy az Ayurvédában alkalmazott dósák szerinti alaptípusomat csak a Mester tudná megállapítani, így nyilvánvalóvá vált az is, hogy a masszázs során használt, egyébként nagyon finom, barackmag olaj nem személyre szabott választás volt. Ez a tény kissé ugyan lelombozott, de mivel a kezelés valóban elérte célját, és maga a megtestesült kiegyensúlyozottság lettem a végére, gyorsan túl tettem magam ezen.



Apró(?) hiányosságok
A masszázs-szoba fehér falainak és a piszkos-szürke járólapjának egyhangúságát csupán egy lila kendővel letakart égősorral próbálták feldobni és kissé keletiessé varázsolni. Enteriőr-dizájn elemként egy (a kendő színével harmonizáló) lila szék és egy nagyobb zöld növény került még a szobába.
Mivel Tímea, a masszőr nagyon magas, vékony leányzó, a masszázságy magasra volt felállítva, ami rendben is van, hiszen fontos, hogy a Kezelőnek kényelmes legyen végeznie a feladatát, azonban az sem a masszőrnek, sem a vezetőségnek nem jutott eszébe, hogy olyan esetekre, mikor a masszőr magas, a vendég viszont alacsony (esetemben), bekészítsenek egy kis sámlit vagy egy kis dobogót, hogy némileg megkönnyítsék a vendégnek a relaxációs testhelyzetbe való helyezkedését (hogy feljusson az ágyra, karizom erősítő gyakorlatok bevetése nélkül). Vagy ami még inkább fontosabb, hogy mikor a kezelés végeztével a vendég immáron olajos lábbal, a masszázstól kissé álmatagon próbál lekecmeregni az ágyról, akkor ne essen hanyatt (esetemben majdnem megtörtént), hanem a kis sámlira lépve biztonságos legyen a lejutás a magaslatról.
A kezelés közben, mikor kértem (volna) egy törölközőt, hogy azzal takarjuk be kissé fázós habtestemet, kiderült, hogy sajnos erre nincs lehetőség, mert nem érkezett meg időben a patyolat, így sem tiszta törölköző, sem tiszta lepedő nem áll rendelkezésre.
A tisztaságot pedig a masszázs-szobán belül is komolyabban kellene venni, hiszen egy vendég sem szereti masszázs közben szemrevételezni előző vendégek hajszálait.

Nos ezek a hibák/hiányosságok sajnos szerintem nem méltóak egy 4csillagos szálloda wellness részlegéhez.


A Szaunapark
A masszázs után, a hibákon felülkerekedve, kiélveztük a szauna-sziget minden jótékony hatását. És belevetettük magunkat a mindennél jobban kikapcsoló isteni „kör-edzésbe”.
Infra-kabin; hűvös-zuhany; gőz-kabin; hűvös-zuhany; pihenés a teraszon a kilátásban gyönyörködve, infra-kabin, hűvös-zuhany, séta a Kneipp-medencében; bio-szauna; hideg merülőmedence; pihenés.
Régen nem bírtam a szaunázást, de amióta megtanították, hogyan kell helyesen, azóta imádom. Bár a finn szauna most sem a kedvencem, így ha van más, akkor el is kerülöm. Hál' istennek itt volt sok más.
Bár csodálkozva vettük tudomásul, hogy hozzáértő személyzet nem segítette a Vendégek eligazodását a szaunák és a szaunázás világában. Így, jó magyar módra, mindenki fejetlenül rohangált egyik meleg helységből ki, a másikba be, majd az igazán „kemények” még a jeges vizű merülő-medencébe is fejest ugrottak.... Saját tapasztalat alapján hiszem, hogy nekünk itt, Európa közepén még elkél a segítség, hogy megtanuljuk élvezni a szaunázást, és kialakuljon a most még nagyon gyerekcipőben járó szaunázási kultúránk.





A hely és annak szelleme
A szálloda remek adottságokkal rendelkezik, és alapvetően széleskörű szolgáltatásokat kínál a Vendégeinek. Saját strandja van a tó-parton, rengeteg medencével és különböző élmény-elemekkel varázsolja el a fürdőzés szerelmeseit, sokféle masszázs és szépségápolási kezelés is elérhető, a programokra sem lehet panasz. De... mégis ott bujkál egy de...
Az arculat egységesítésén lenne mit javítani, például az egyenruha bevezetése lehetne az első lépés. A Vendég szempontjából én fontosnak tartom, hogy ki tudja szúrni több tíz méteres távolságból is, hogy ha kérdése lenne, akkor kihez fordulhat. De ez csak a praktikum, márpedig a 4 csillagnál a praktikumon túlmutató „egyszerűen jól mutat” szempontnak is meg kellene felelni.
Második lépés lehetne, hogy az egymáshoz egyáltalán nem illő színekkel és formákkal operáló sör, ásványvíz és jégkrém cégek (melyek láthatóan intenzíven támogatják a szállodát) szponzor-megjelenéseit összehangolják. Szerintem egy, maximum kettő ilyen szponzoráció zsúfolható be a Spa és Wellness részleg területére, még ízlésesen. Például a jégkrémes cég által támogatott piros-narancs-fehér színben pompázó "plázs" nekem még kifejezetten tetszik is, de ehhez a pár méterrel távolabb elhelyezett zöld-barna-piros sörös cég által felállított bisztró-részleg már ízléstelenül sok.
A személyzet alapvetően kedves (itt kiemelném a Chef's Bistro udvarias és figyelmes pincéreit), de a kommunikáció stílusán azért itt-ott lenne mit javítani.
Amikor például ki akartunk ugrani a nyaralóban felejtett fényképezőgépért, a Spa recepciósa közölte, hogy a Napijegyünk (gyakorlatilag egy karóra-szerű csipes beléptető) csak egyszeri belépésre jogosít, így nem mehetünk ki a parkolóba sem, akkor azért az arculcsapásként ért. Nem szeretem az értelmetlen szabályokat, márpedig ez az. Tekintve, hogy ha nagyon akartuk volna azt a fényképezőgépet, akkor a szálloda épületén át, játszva hazamehettünk, majd 20 perccel később minden feltűnés nélkül vissza is jöhettünk volna, senkinek nem szúrt volna szemet. Másrészt ez esetleg egy indokolt szabály egy semmi-különös strand esetében, de hogy egy 4 csillagos szálloda wellness részlege ilyen „biztonsági intézkedéseket” tegyen, az egy kicsit erős. Harmadrészt ezt akkor kellett volna közölniük, mikor délelőtt, a megérkezésünkkor a két napijegyért és a két masszázsért közel 40ezer forintot fizettünk ki. Negyedrészt pedig a stílus is fontos, márpedig a Hölgy a recepción a tényt úgy közölte, hogy először azt hittem, hogy ugrat minket.


De mivel bánatunkat koktélba fojtottuk a szálloda bárjában, és ekkor született meg a blog-írás gondolata is, így tulajdonképpen hálával tartozunk. :-)

Összefoglalva tehát remekül pihentünk aznap, és szívből ajánlom a Velence Resort&Spa szállodát és Wellness részlegét mindazoknak, akik a Velencei-tó környékén nyaralnak, és már körbebringázták a tavat, ettek lángost és hekket valamelyik büfében, és tanácstalanul néznek Társukra a következő programot latolgatva. Vagy hasonló helyzetben egy kis kényeztetésre (de nem luxusra) vágynak. De ha valaki első wellness-szállodás élményére készül, kérem, ne itt kezdje!
A velencei wellness szomorú példája annak, hogy egy gyönyörű helyen felépített, kiváló szolgáltatásokkal és adottságokkal rendelkező 4 csillagos wellness szállodát, miért érezhetünk a gyakorlatban egy csillaggal kevesebbnek.

Napi belépő (felnőtt, hétfő-csütörtök): 3.100.-Ft
Napi szaunapark belépő (napijegy mellé váltva): 1.400.- Ft
Abhyanga masszázs 70 perc: 14.900.- Ft
Edéd (italokkal) 2 főre a Chef's Bistro-ban: kb 5.000.-Ft-tól


(képek forrása: a szálloda honlapja és a google)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése