2012. december 19., szerda

Nagylevegő!

Közhely, de szerintem sokaknak valóban kemény az év vége.
Karácsony előtt a rohanás nagyobb sebességre kapcsol, a feszültség kívül és belül pattanásig feszül.
Nem jó érzés. Én is küzdök vele.
Talán tegnap volt a csúcspont: az irodában soha nem volt még ilyen feszült a légkör, rengetegen akarnak tőlünk valamit, mégpedig mostazonnal, és még közben a Karácsonyra is fel kellene készíteni a lakást, az ajándékok beszerzéséről nem is beszélve.
Szóval valahogy így éreztem magam:



Ilyenkor tudatában vagyok ugyan, hogy nem jól van ez így, és hogy ha kevésbé feszülten reagálnék a helyzetekre, akkor könnyebben is oldódnának meg a problémák, de változtatni nem könnyű:
Izmok megfeszülnek, vérnyomás megnő, energia elfolyik... hát, mit mondjak, "innen szép csak nyerni"!


Jól jött volna egy box-zsák, jól megadtam volna neki a magamét. És hát ez is egy megoldás. A sok közül. És hogy melyik válik be Nálad, Kedves Olvasó? Azt Neked kell megtapasztalni. Én ezért írom ezt a blogot, hogy magam is kipróbáljak sokféle lehetséges módszert, és hogy Neked is ötleteket adjak.

De térjünk vissza a konkrét, nagyon is aktuális problémára.
Louise L Hay-t hallgatom mostanában munkába menet. Ő azt mondja, hogy a stressz nem más, mint az élet változásaitól való félelmünkre adott reakciónk. És hogy azért stresszelünk, mert összezavarodtak bennünk a prioritások. Át kell tehát gondolni, hogy valójában mi az ami nélkül nem tudunk élni? Hát a levegő! Tehát stresszhelyzetben legjobb, ha valahogy figyelmeztetni tudod magad, hogy "Állj meg, és vegyél egy pár nagy levegőt!". 

Louise L. Hay

Fizikailag ez segít harmonizálni a testedben lejátszódó folyamatokat, és ez a lelkedet is megnyugtatja. És nyugodtabban jobban is tudsz gondolkodni, tehát könnyebb lesz megoldanod a helyzetet, ami a feszültséget okozta.
Ha megteheted, menj el sétálni egy kicsit, és kérdezd meg magadtól, hogy mitől félsz (mert ugye a stressz, az félelem)? 
Majd erősítsd meg magadban a tudatot, hogy minden percben van választásod, és hogy a Te világodban, Te vagy a főnök. Gondold át, hogy mi a fontos Neked? Rá fogsz jönni, hogy nem az, amin épp felhúztad magad. És koncentrálj arra, hogy mi az, amit szeretnél.
Így lesz a lefelé ívelő spirálból felfelé ívelő.
És itt következik Louise legfontosabb tanítása: a pozitív megerősítések (affirmations).
Egy Louise féle megerősítés "Amibe kezdek, azt sikerre viszem" (nem hivatalos fordítás, általam)

Louise azt mondja, hogy megerősítéseket mindannyian használunk, anélkül, hogy tudatában lennénk. Megszámoltad már például, hogy egy átlagos napon hányszor kapsz a fejedhez, és csúszik ki a szádon, hogy "jaj de hülye vagyok!"? Ez is megerősítés, csak épp nem jó irányba terel.
Feszült helyzetben az alábbi mondatok mantrázásával fordíthatod a gondolkodásodat a jó irányba: (pár ötlet)

"Ellazítom az izmaimat, és kiengedem a feszültséget."
"Meg tudok oldani bármilyen helyzetet, ami az életemben adódik."
"Összeszedett vagyok."
"Egyre nagyobb biztonságban vagyok."
"Képes vagyok megoldani minden problémát."
"Nyugodt vagyok és derűs."


"Felismerem, hogy a stressz csak félelem. Most minden félelmemet eleresztem."

Tehát nagylevegő! és kapcsold át a kapcsolót a fejedben! (Ilyen helyzetekben a kis lépés is nagy dolog!)

Egyébként a ma alkalmazott, és eredményes módszerem az alvás volt (mély levegőkkel). És nem hosszú órákon át, mindössze 30 perc a délután folyamán, a futkosós ajándék beszerzés után. Majd egy kellemes zöld tea, és egy kis ejtőzés a kanapén a Családdal.


"Szeretet vesz körül. Minden rendben van."

Remélem, hogy tudtam olyasmiről írni, ami segít abban, hogy nyugodtabb legyen a karácsonyi készülődés, és fogtok tudni pihenni egy kicsit, nem csak a fa alatt.


Köszönet Louise-nak a lelki tuningért, és a Pinterest-nek a képekért.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése